Sunday, May 20, 2007

Koibito

Photo Hosted at Buzznet

Photo Hosted at Buzznet


Dua gambar ini saya ambil waktu saya payah mendaki Korbu dahulu. Benda yang sekecil ini mampu sahaja mengingatkan kamu kepada Allah. Maha Suci Allah yang Maha Kreatif. Itu sebab saya sangat cinta akan kembara. Ia mendamaikan. Tenang. Juga mencabar. Life is either a daring adventure or nothing kata teman saya. Adventure, ada banyak jenis... Jalan yang lurus menuju kepada Tuhan juga penuh adventure. "Ana cuma nak minta nasihat sikit dari anta untuk menghiburkan hati ana. Ana kadang-kadang rasa terhina bila org dok kata "sibuk". macam la ana ni kerja tak sibuk." Begitu kata saudara saya waktu mengadu tentang perihal teman-teman lain yang lelah dihurung kesibukan. Bukankah sibuk juga satu adventure daripada Tuhan? Awas! jangan sampai tewas. Malah ada orang yang sampai membunuh diri kerana terlampau sibuk! Saat ini saya juga sangat sibuk. Ada beberapa buku yang menarik yang belum sempat saya habiskan. Salah satunya ialah Hullabaloo in the Guava Orchard oleh Kiran Desai (Winner of the Man Booker Prize 2006).

But the world is round. Wait and see. Even if it appears he is going downhill, he will come up out on the other side. Yes, on top of the world. He is just taking the longer route. -Hullabaloo in The Guava Orchard-

0 Comments:

Post a Comment

<< Home